Friday, July 29, 2011

argggghhh ~ rindu plak . .


ak dlm keadaan dilema . .
sbb . .
ak rindukan sesuatu yg jauh utk dicapai . .
hahaha . .
ayat mcm novel kn ?
tp besa la tu . .
adat la klu kita bercinta . .
klu jauh rindu . .
tp klu dkt2 hari2 pn kita nek rimas . .
so . .
agak adil la klu kita dlm keadaan situasi mcm tu . .
itu yg membuatkan ikatan kasih-sayang menjadi lebih erat . .
kdang2 duk t'menung gak ak . .
sbb hanya dpt dgr suara dia . .
tp xdpt feel yg dia didepan mata ak . .
sbb sllunya dia de je dpn mata ak . .
cubit ak . .
gigit tangan ak smpai lebam . .
tampor muka ak . .
perrrggghh . .
mmg ganas gler la . .
tp . .
ble da jauh . .
rindu la plak ak nk rs mnda tu . .
hahaha . .
xpe2 . .
xlm lg dpt la ak jmp dia tu . .
raya pn nk dkt da nie . .
dia pn kata nk dtg raya kat umh ak taun nie . .
xpela . .
kita tgk berani ke dia nk ckp dgn mak ak . .
tp mak ak plak jenis spoting . .
xde hal kot klu nk borak2 n amik ati . .
jenis family ak sempoy . .
haiiiissshh . .
ramadhan da nk hampir menjelama nie. .
ak xprepair pe2 lg . .
mara pn xde . .
haaa . .
berbuka makan maggie la jwbny nnti . .
dan minum minyak kete . .
hahaha . .
pe2 pn ak harap . .
raya nie adalah raya yg pling best . .
sbb dia de kat sisi ak . .
yeaaaahhhhaaaahh !
^^'

Wednesday, July 27, 2011

berilah ak kebahagian yg tidak pernah ak rs !


name bdk nie . .
nor fairiani binti mohd nordin . .
28.1.88 adalah tarikh dia dilahirkan . .
bdk nie pndai mmberi semangat kat ak . .
tidak kira jika sesuatu bnda tu menyusahkan diri dia . .
dia akn ttp mmbuatkan diri ak ketawa dan happy . .
ak amat menghargai pe yg dia uat utk ak . .
sgt penyayang orangny . .
sgt happy orgnya . .
pndai mengambil hati . .
tidak mudah tersinggung hati . .
sgt mmberi ak semangat . .
hahahah . .
thankx dear . .
u give me something new thing in my life . .
pe yg ak harapkan daripada hubungan ini adalah . .
kebahagiaan yg ak xpernah rs . .
kejujuran dari kau . .
kasih sayang yg sempurna . .
hahahaha . .
i hope so . .
u can be the best thing ever that i have dear . .
thankx !!



HAaaa . . nie lg 1 utk FATIHAH a.k.a TIHA (adik aku) . .

thankx jugk kat ko beb . .
ko bnyk berik ak smgat jugak . .
ak da anggap ko mcm adik ak . .
ko terbaik . .
ko sllu bg ak nasihat tnpa jemu . .
anyway ble ko nk msuk ustzah pilihan ?
ko sgt bgs dr segi agama . .
ko bnyk beri ak kesedaran . .
ko mmg antara adik2 ak yg ak syg !!
hahahahaha . .
pe2 prob . . ko share dgn ak . .
xdehal . .
ak de je kat blakang ko beb . .
do the best thing in ur life beb . .
raya nie ko jgn lp plak dtg umh ak yeee. .
^^'


Sunday, July 24, 2011

kekuatan dalaman ?!


argggghhh . .
di mana kekuatan sebenar ak ?
di mana ?
kenapa la ak terlalu lemah sgt dalaman ak . .
terlalu amik port psl dia . .
mybe . .
ak syg kat dia kot . .
xtau la . .
ak cuba jd yg terbaik antara yg baik . .
lupaka sgala prangai2 ak yg dl . .
cb terima bnda yg baru . .
tp bnda br tu agk ssh ak nk trima . .
haissshhh . .
ak gagahkan jgk la diri ak utk m'jd yg t'baik . .
pg nie . .
ak dpt 1 msg dr dia . .
tuuttt . . tuutt . .
ak t'jg . .
ak tgk pe yg dia anta . .
u . . i nk kuar jap . .
dgn mmbe2 i . .
ak t'sentap sbentar . .
xtau nk ckp pe . .
ak just reply . .
haaa . .
yela . . ikut u la . .
n ak mls nk soal siasat bnyk2 . .
sbb nnti msti hati ak t'singgung . .
hahahaha . .
so ak biarkan jela dia nk g mn . .
jnji pe yg pnting dia akn igt ak setiap lgkah dia . .
ak xnk jd yg dl . .
tp mampukah ak ?
mampukah ak buang perasaan itu ?
yela . .
sbb org ckp ak nie ahli pemikir . .
so kpala ak nie xleh t'lps pndang dr memikirkannya . .
xtau la ak nk ckp mcmne lg . .
hehehe . .
xpela . .
tuhan de dgn ak . .
pe yg ak perlu uat . .
tabahkan diri ak utk jd yg t'baik . .
tuhan adalah sgala2nya . .
de sbb2 np dia biarkan dugaan menimpa ak . .
xpe . .
ak redha . .
sbb . . sblm nie pn . .
da bnyk dugaan da muncul dlm idup ak . .
tp alhamdulillah ak tabah . .
n trus kekal utk berdiri tegak . .
pe yg ak harapkan . .
adalah yg terbaik drnya . .
n ak pn sm . .
ak xmntk dia smbah ak mcm diraja . .
ak xmntk ak dilayan mcm raja . .
ak xmntk . .
pe yg ak mntk . .
kejujuran . .
menghargai . .
dan . .
sntiasa igatkan ak . .
hahaha . .
ak xtau np t'tb je ak toching nie . .
adoi . .
lemahnya la ak nie . .
xpela . .
hope dia enjoy yeee . .
just tc ur self . .
ak cuba jd yg t'bek n memahami . .
ak cuba . .
walaupun ia agak perit bg diri ak . .
^^'

2 antara 1 ?

haaaa . .
kat sini pn ak da pening skit . .
ak xtau nk ckp mcmne . .
mntk maaf la . .
even kamu cb double meaning dgn ak pn . .
ak da dpt tangkap pe yg kamu nk ckp . .
ak phm . .
tp mntk maaf bnyk2 . .
ak xnk b'musuhan dgn sp2 . .
ak da pilih dia . .
n ak da mulai sygkan dia . .
ak xnk tipu kamu . .
ak bkn si bangsat yg tamak . .
ak bkn type yg mcm tu . .
ak bkn nk 2 - 2 skali . .
ak cuma nk jd yg setia . .
mgkin kamu t'lambat . .
ak phm perasaan kamu . .
pe yg ak nk ckp . .
kamu pilih la boy yg len . .
yg better than ak . .
ak bkn la yg t'bek . .
ak bkn . .
ak sgt la lemah . .
kamu cm lihat luaran ak . .
mmg luaran ak ramai yg ckp ak gagah . .
mmg . .
tp . .
kamu tau ke pe yg ak rs ?
xkn ?
sorie la . .
ak bkn manusia yg ego n sombong . .
ak nk just nk berkawan dgn smua org . .
ak nk jd yg terbaik dgn smua mata orang . .
ak nk mcm tu . .
mntk maaf sgt2 . .
ak da buat pilihan ak . .
mntk maaf uat kamu t'tunggu2 jwpan ak . .
sbb . .
ak da pilih NOR FAIRIANI BT MOHD NORDIN . .
utk mnjadi peneman idup ak . .
ak hrap . .
kita bole berkawan oke ?
friend for eva !! ^^'

far n far away !


Menunggu sesuatu yang sangat menyebalkan bagiku
Saat ku harus bersabar dan trus bersabar
Menantikan kehadiran dirimu
Entah sampai kapan aku harus menunggu

Sesuatu yang sangat sulit tuk kujalani
Hidup dalam kesendirian sepi tanpamu
Kadang kuberpikir cari penggantimu
Saat kau jauh disana

[*]
Walau raga kita terpisah jauh
Namun hati kita selalu dekat
Bila kau rindu pejamkan matamu
Dan rasakan a a a aku

[**]
Kekuatan cinta kita takkan pernah rapuh
Terhapus ruang dan waktu
Percayakan kesetiaan ini
Pada ketulusan a a ai aishiteru

Gelisah sesaat saja tiada kabarmu kucuriga
Entah penantianku takkan sia-sia
Dan berikan satu jawaban pasti
Entah sampai kapan aku harus bertahan

Saat kau jauh disana rasa cemburu
Merasuk kedalam pikiranku melayang
Tak tentu arah tentang dirimu
Apakah sama yang kau rasakan

Back to [*][**]

Satu sendiri pikiran melayang terbang
Perasaan resah gelisah
Jalani kenyataan hidup tanpa gairah
O…wu..wo..o..

Lupakan segala obsesi dan ambisimu
Akhiri semuanya cukup sampai disini
Dan buktikan pengorbanan cintamu untukku
Kumohon kau kembali

Kimita tuokukitemo
Kiminoi shuaguaratala
Shiniteruyo shiniteruyo

Back to [*][**]

Wo wo wo..
Wo wo wo..a a ai aishiteru


Zhivilia Aishiteru

Zhivilia Aishiteru

Friday, July 22, 2011

sinaran cahaya baharu !!

alhamdulillah . .
ak telah pulih dr keadaan yg huru-hara . .
saat-saat yg perit ak hadapi . .
ak mampu hadapi dgn gagah . .
ak bangga dgn diri ak . .
kerna ak mampu merentasi dugaan yg telah diberi olehNYA . .

yaa . .
btl la kata kwn2 ak . .
ini smua dugaan smentara . .
insyaallah akan datang kita akan dpt yg lebih baik . .
lebih baik dr sblmnya . .
dan . .
akhirnya ak telah jmp buah yg baik . .
buah yg elok tidak kira luar dan dlmny . .
buah itu mampu menjaga ak . .
menjaga ak dlm sgala hal . .
buah itu jg yg mmberi ak inspirasi utk trus hidup dan gagah berdiri . .
kata2 smangat yg br telah dibrikan kpda ak . .
spya ak bole pndang ke hadapan dgn jelas . .
spaya ak bole mncapai apa yg ak hndak pd ms hadapan . .

buah itu adalah yg t'baik . .
dl . .
buah itu hanya memandang ak dr jarak jauh . .
mgkin buah itu tahu ms itu ak dgn siapa . .
dan . .
buah itu tidak mahu hampir dgn ak . .
sbb buah itu tahu ak jenis yg setia dan tidak mendekati mn2 buah lain . .
buah itu tkt ak tidak melayan dia spertimana buah2 lain yg menghampiri ak . .
tp . .
mgkin tuhan telah temukan ak dgn buah itu kmbali . .
dan . .
buah itu sgt berikan ak galakan utk berdiri n jdkan bnda lps sbgai pngajaran . .

apabila ak menagis . .
buah itu memujuk ak . .
buah itu memarahi ak . .
buah berkata . .
ak nie lelaki . .
np nk nagis2 . .
malu la klu org tau . .

sambil ak menagis ak t'gelak dgn kata2 buah . .
mgkin btl kata buah . .
smpai ble ak nk menagis . .
smpai ble ak nk lemah . .
smpai ble ak nk jd mcmnie . .

ak cuba berdiri . .
tetapi . .
kaki ak lemah longlai . .
tidak mampu berdiri dgn tegak . .
tp . .
hadirny buah dtg memapah ak . .
ak dgn perlahan2 mampu berdiri . .
berdiri gagah sperti mn dahulu . .

kata2 buah itu bnyk memberi ak kesedaran . .
buah tersebut jg akan sentiasa berdamping dgn ak . .
tidak kira pe yg ak tgh lakukan . .
pasti buah itu akn muncul . .
xkan sah klu sehari buah itu xmuncul . .
hahahaha . .
anyway . .

thankx buah . .
kau beri ak erti kehidupan . .
kau beri ak kekuatan . .
kau beri ak senyuman . .
kau beri ak cahaya . .
kau beri ak harapan . .

insyaallah . .
i try to be a better man !!
^^'

Thursday, July 21, 2011

hati !

dalam kehidupan kita nie . .
xbnyk yg mampu utk kita capai . .
xsemua keinginan atau impian kita akan terlaksana . .

jika kita nk itu kita terpaksa lpskan ini . .
jika kita nk ini kita terpaksa lpskan itu . .
btl x ?

kita xmampu utk pgg 2 bnda dlm 1 ms . .
sbb kita bkn makhluk yg hebat atau yg mempunyai kuasa sakti . .
kita smua ada kelemahan . .
smua manusia mmpunyai 1 kelemahan yg sama . .
iaitu HATI !

Monday, July 18, 2011

Mencari kebenaran sebenar !!

kenapa manusia ssh nk phm . .
ssh sgt ke nk phm . .
bnda yg lps2 tu biarkan la . .
xpyh nk pndang blik bnda yg lps . .
mybe xde rezeki . .
so . .
biarkan la ak dgn life ak sendri . .
ak sdang bina diri ak utk jd yg t'bek . .
jgn la kau muncul n kusutkan kehidupan ak . .
ak pn tgh mencari2 diri ak sbnar . .
alhamdulillah de someone yg jd hati ak n mmberi smangat kpda ak . .
tq sgt . .
sbb dia ak gagah berdiri di kaki sndri . .
tnpa dia . .
xmungkin ak gagah berdiri . .
ak xmau kecewakan hati sesiapa lg . .
ak tidak mahu . .
ak mau jd yg t'bek antara yg t'bek . .
to be a better man . .
ak cb bg yg t'bek utk dia . .
insyaallah . .
ak jnji . .
tp . .
ak hrap pn begitu . .
kau bg yg t'baik utk diri ak . .
yg t'baik ak perlukan . .
^^'


Thursday, July 14, 2011

Try to be a better man

hahahaha . .
sememangnya ak akan try b'ubah . .
berubah menjadi seorang lelaki yg b'tanggungjwab dlm sgala hal . .
dari segi sikap . .
daripada cemburu kpda tidak . .
daripada baran kpda tidak . .
daripada pemalas kpda rajin . .
daripada masam kpda ceria . .
daripada liat solat kpada sllu solat . .
ak cuba . .
cuba menjadi yg terbaik di antara yg terbaik . .


esk ak akan berangkat ke trengganu . .
heyyy . .
beratnya hati nk tgglkan ipoh nie . .
mcm2 kenangan . .
kwn2 ak pn nmpk mcm sedih je td . .
hahaha . .
xpe . .
hanya utk smentara je sahabat . .
nnti raya kita jmp . .
doakan kejayaan kpda ak . .
insyaallah . .
1 hari ak akan berjaya . .
amin ~

Wednesday, July 13, 2011

memaafkan dan berdoa . .

hari ini . .
ak t'kapai2 mencapai 1 kehidupan baru . .
cuba utk mencapai . .
tp tangan ak yg agak pendek tidak mengenainya . .
mungkin memerlukan masa utk mencapainya . .
kerana manusia memerlukan masa utk membesar . .
dan . .
ak tidak la sehebat mn utk b'debat . .
tidak !!

mgkin ak sudah mendapat hidayah dr ALLAH S.W.T . .
hidayah utk tidak hanyut selamanya dlm kancah hitam . .
alhamdulillah ak sedar . .
tp . .
sesetengah manusia tidak dpt menerima hakikat itu . .
melemparkan segala-gala pahit kpada ak . .
ak t'senyum . .

mgkin ak memerlukan ms utk melupakan kisah yg lalu . .
tidak semudah seperti menyebut A B C utk melupakannya . .
kerna . .
ak bukan superman . .
tp . .
ak cuma seorang insan yg lemah longlai . .
dan ak cuma jdkan pengajaran hidup pd ms hadpan . .
insyaallah ak akan gunakan pengalaman lpas kelak . .

ak sudah memaafkan perkara2 yg lalu . .
tidak ingin sedikit pn dendam ak simpan . .
kerna dendam akn membuatkan kita benci . .
dan benci bole mmbawa kepada kematian . .

ak berdoa kpadaNYA . .
berdoa spaya ia menjadi t'baik disana . .
tidak mudah goyah keimanannya . .
biarlah orang lemparkan seribu kepahitan kepada ak . .
katakan la ak apa pn . .
walaupn ianya hendak menggelarkan ak malaikat b'topeng syaitan . .
ak tidak akan t'rasa hati . .
hanya senyuman ak lemparkan . .
kerna ak suda sedar keseronokkan di dunia tidak akan kekal . .
yg kekal hanya akhirat . .
dan harap juga ia pn begitu . .


الَّذِينَ يَذْكُرُونَ اللّهَ قِيَامًا وَقُعُودًا وَعَلَىَ جُنُوبِهِمْ وَيَتَفَكَّرُونَ فِي خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ رَبَّنَا مَا خَلَقْتَ هَذا بَاطِلاً سُبْحَانَكَ فَقِنَا عَذَابَ النَّارِ

Iaitu orang-orang yang mengingat Allah sambil berdiri dan duduk, dan dalam keadaan berbaring, dan mereka memikirkan tentang penciptaan langit dan bumi sambil berkata:
"Ya Tuhan kami, Engkau tidak menciptakan ini dengan sia-sia! Maha Suci Engkau! Maka peliharalah kami dari seksa api neraka."




Untuk pe ? Memberontak ?

setiap manusia akan diberikan akal dan fikiran . .
untuk kita berfikir secara matang dan waras . .
tp . .
apabila akal yg dianugerahkan kepada kita . .
tidak digunakan dengan baik . .
maka rosaklah akhlak dan diri . .
cuba berfikir matang . .
untuk diri sndiri dan bkn kerana nafsu seraka . .
kita manusia dikatakan makhluk yang terbaik . .
kita diberikan akal . .
fikiran . .
untuk b'fikir . .
tidak seperti haiwan yg mempunyai otak . .
tp tidak mempunyai akal . .
inginkah kita butakan akal kita seperti haiwan ?
maka . .
gunakan lah akal kita . .
jauhi laranganNYA . .
kerana satu hari . .
kita mungkin menyesal . .
menyesal apabila titik hitam muncul dlm sejarah hidup kita . .
menyerahkan diri utk dinodai . .
mmberi kepuasan kpda orang lain . .
untuk apa ?
NAFSU ?
DENDAM ?
MEMBERONTAK ?
kpada bnda yg lepas . .
spaya smua orang tahu . .
smua orang knl kau dlm malaysia ?
hah !
banggakah engkau ?!

pernah orang berkata . .
ikut hati MATI . .
ikut akal SELAMAT . .
berubahlah untk menjadi seorang yg solehah . .
sucikan lah diri mu daripada laranganNYA . .
kerana . .
1 hari kita pasti bertemu denganNYA kembali . .

Empty !

hari ini hari yg sangat membosankan . .
tanpa sp2 memberi semangat , ketawa dan kegembiraan kpada ak . .
hari yg sangat suram . .
sedih yg menyelubungi ku . .
tidak seperti hari2 sebelum ini . .
apakah mungkin ini juga dugaan daripadaNYA ?
klu ini la dugaanNYA . .
ak cuba tabah . .
dan
cuba sesuaikan diri walaupun ak xprnh rs sebegini rupa . .
YA ALLAH . .
engkau la tmpat ak mengadu nasib . .
kau lah tmpat ak luahkan segalanya . .
hanya engkau YA ALLAH . .
insyaallah . .
ak cuba tempuh hari2 yg penuh onak dan duri bersendirian . .
mgkin untuk menjadikan diri ak lebih tabah dr sblmnya . .

AKU SANGAT SUNYI . .
terlalu sunyi . .
tidak seperti hari2 sblm nie . .
thankx

Tuesday, July 12, 2011

Kekuatan pasti muncul (Umar al-Khattab)


mengapa selalu manusia leka dgn kesalahan sendiri ?
kenapa manusia sering memfitnah antara 1 sama lain ?
adakah ini tanda2 akhir zaman ?
yaa . .

pernah ak t'baca 1 buku novel b'tajuk KHALIFAH YANG BENAR !
dan ak membaca kisah Umar al-Khattab . .
"adakah engkau sudah menjadi pengikut Muhammad? " tanya Mulaikah sambil mencekak pinggang.Ternyata dia tidak senang hati apabila mendapat tahu suaminya bertemu dengan Muhammad.
"Aku yakin tidak ada Tuhan yang disembah melainkan Allah.Dan aku juga yakin Muhammad itu pesuruh Allah," jawab Umar al-Khattab.
"Hanya mereka yang miskin,lemah da bodoh sahaja yang menjadi pengikut Muhammad! " tengking Mulaikah.
"mengapa engkau berkata begitu?" Umar al-khattab tidak senang hati dengan kata-kata isterinya itu.
"Tidakkah engkau sedar wahai suamiku,bahawa hanya mereka yang miskin dan lemah seperti Bilal bin Rabah sahaja yang menjadi pengikut Muhammad.Sedangkan pembesar Quraisy dan mereka yang kaya seperti Abu Sufian,Abdul Uzza,Abdul Hakam dan ramai lagi menolak ajaran Muhammad.Jangan letakkan dirimu di tempat yang hina wahai suamiku," jawab Mulaikah.
"Ternyata sifat sombong engkau sudah menutup pintu kebenaran.Tidakah engkau tahu wahai isteriku bahawa Abu Bakar,Osaman Affan,Hamzah Abdul Mutalib dan ramai lagi saudagar kaya sudah memeluk islam.Apakah mereka itu juga bodoh dan lemah?"
"Mereka sudah terkena dengan sihir Muhammad.Aku tidak mahu suami ku juga di sihir oleh Muhammad!"
"Muhammad itu bukan tukang sihir.Dia seorang nabi dan rasul.Dia diutus untuk membawa kebenaran."
"Bukankah selama ini engkau antara orang Quraisy yang paling kuat menentang Muhammad? Tetapt mengapa malam ini engkau boleh berubah dalam sekelip mata?"
"Allah sudah memberi kepadaku hidayah.Dan aku berdoa semoga engkau juga mendapat hidayah."
"Aku tidak mahu menjadi pengikut Muhammad!!" jerit Mulaikah.
"Aku tetap menjadi pengikut Muhammad dan kita tidak perlu bercerai," herdik Umar al-Khattab pula.
"Kita sudah tidak ada persefahaman lagi,lebih baik kita bercerai." kata Mulaikah pula.
"Kamu pilih antara dua.Muhammad ataupun aku!"
"Aku lebih sayangkan Muhammad daripada engkau," tegas Umar al-Khattan.
"sekiranya begitu,ceraikan aku!!" pinta Mulaikah.
Akhirnya Umar al-Khattab akur dengan permintaan isterinya setelah Umar cuba memujuknya untuk memeluk agama islam.
Umar al-Khattab sanggup tinggalkan segalanya demi agama Islam yang telah di bawa oleh Nabi Muhammad S.A.W . .

pengajaran yg ak dpt dlm kisah Umar al-khattab ini adalah . .
jgn menagis dengan benda tidak pasti . .
tp menagis lah di jalan Allah . .
kerana Allah lebih mengetahui apa yang terbaik untuk kita . .
dan Allah sentiasa berada dengan kita . .



Hati Tersentap !

malam nie . .
ak rs len sgt2 . .
mybe ak t'igat si dia lg . .
td ak t'baca blog si dia . .
ak t'gamam setelah melihat semua kenangan antara ak n dia . .
ak sedih . .
hati ak sangat2 t'usik . .
hampir2 ak ingin menitiskan air mata . .
tp . .
ak tahan . .
gagahkan diri sbgai seorang lelaki . .
yee . .
mmg ak da xkuat mcm dl . .
ak bkn lagi apek yg dl . .
apek yg kuat n tabah . .

sedang ak melayan lagu2 fav ak . .
t'igat kisah silam antara kami . .
membuatkan ak t'senyum seorang diri . .
pe yg dia nk . .
ak cuba utk capaikan utk dia . .
sbb ak ingin menjadi lelaki yg t'bek pernah dia jmp . .
to be a better man !!

np dia xprnah nmpk tu smua ?
kenapa ?
pe slh ak ?
mungkin . .
ALLAH maha kuasa ingin menguji ak . .
betul la ckp kwn ak . .
ak xbole nagis dgn sp2 . .
tp ak pasti bole nagis dgn tuhan yg maha esa . .
tuhan maha mendengar segala rintihan ak . .
ak berserah segala2ny diri ak kepadaNYA . .

ak perlukan ketenangan jiwa . .
dengan dekatkan diri dgn ALLAh . .
insyaallah ak akan b'jaya tenangkan diri ak . .
tuhan maha mengasihani . .

pe yg ak harap selepas ini . .
hidup ak akan berubah dgn petunjuk ALLAH . .
ak insan yg lemah . .
yg leka . .
yg selalu melakukan kesalahan dan laranganNYA . .
insyaallah . .
ak akan berubah 100% . .
dan . .
tuhan akan lindungi dan pelihara ak dengan dosa2 . .

perempuan yg baik hanya utk lelaki yg baik . .
dan insyaallah ak yakin . .
ak akan jmp tulang rusuk ak 1 hari nnti . .
insyaallah . .
AMIN ~

Friday, July 8, 2011

kisah perempuan ?

errhhhmmm !!
assalamualaikum . .
selami akal . .
selami jiwa . .
selami lautan luas . .
hahaha . .
gimik je beb . .

sebenarnya pe yg ak ingin luahkan kat sini . .
de something yg perasaan ak xpasti . .
adakah ak mampu bertahan dgn sikap girl akan dtg ?
mampu ke lg ak ubah dia dari kerap keluar ke jarang kuar ?
mampu ke ak hilangkan perasaan cemburu ?
hah !!
ak xpasti semua tu ak mampu hadapi . .

pe yg ak berdoa dan ak harapkan pd cinta yg akan dtg . .
dia mampu berubah diri dia . .
mulakan hidup2 yg baru dgn warna2 warni n tggalkan benda2 yg lampau . .
mampu memberi ak sinaran hidup . .
sentiasa berada di sisi ak . .
sentiasa contact ak dlm apa jua situasi . .
mampu melayan kerenah ak . .
mampu membuat ak ketawa sperti mana ak yg dahulu . .
sentiasa memberi dorongan kepada ak . .
sentiasa bersikap matang . .

ak de jmp beberapa girl selepas ak break off . .
de yg oke dan de yg xoke . .
mostly the same habit adalah . .
kerap keluar n lebih sk b'gaul dgn lelaki . .
haiiisssshh . .
mampu ke ak menahan nnti klu ak TERKAPEL dgn girl2 golongan ini ?
adakah ak akan t'jd sperti exgf lps ?
haissshh . .
ak xpn xtau nk ckp mcmne . .
ak tkt sgt !!
klu ak d'perbuat sperti permainan !!
sgt fobia !!
hahahahaha . .
mohd afif rifdi !
wakeup la . .
ini la adat klu bercinta !

just wait n see girl mn yg t'baik utk ak . .
girl yg dpt memenuhi ciri2 ak . .
setia , patuh , jujur dan pndai mengambil hati (manje)
insyaallah tuhan lebih maha mengetahui pe yg akn t'jd . .
ak ?
hanya tggu ms2 itu !! ^^'